Filcowa zakładka

17:08:00

Zastanawiając się o czym chciałabym napisać tym razem, przyszedł mi do głowy pomysł, który wykorzystałam jakiś czas temu. Zawsze robiąc prezenty urodzinowe staram się, żeby dodać coś od siebie. Dlatego szukam prostych rzeczy, które mogłabym zrobić. Wtedy padło na zakładkę do książki, uszytą z filcu. Zaopatrzyłam się w odpowiednie narzędzia i do dzieła. Pierwsze próby nie były proste, dlatego że używałam za małych kawałków tegoż materiału. Jenak praktyka czyni z nas mistrza, więc nie wiele potrzebowałam, żeby dojść do perfekcji. 


Potrzebujemy:

  • kawałek filcu (do kupienia w praktyczniej każdej pasmanterii) - koszt około 4 zł ( w zależności od grubości, wykorzystywany tutaj jest tym grubszym)
  • nitka lub mulina (mulinę wyraźniej widać i można z niej wyszywać różne kształty w zależności od waszych możliwości manualnych) 
  • igła
  • nożyczki


Sposób wykonania:
1. Odetnij prosty kawałek o szerokości około 4-5 cm (można go przeciąć na pół i zszyć dwa boki)
2. Nawlecz igłę na nitkę. 
3. Zacznij szyć, staraj się, aby odstępu były dość równe. Ściek możecie wybrać taki jaki chcesz. (ja wykorzystuje na tzw. okrętkę)
4. Po zakończonym szyciu możesz odciąć nadmiar nici na początku i oczywiście na końcu.



Praktycznie każdy element można zmienić wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej. Powodzenia!


You Might Also Like

2 komentarze

  1. Myślę zakładka - widzę kartkę, którą wkłada się między książki. Zawsze coś nowego, chociaż z moimi zdolnościami nie wiem czy wypróbuję :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest coś piekielnie trudnego ;) wystarczy tylko 5 min i gotowe :) zawsze można poświęcić trochę więcej czasu i spersonalizować zakładkę (choć to już delikatnie wyższa szkoła :) )

      Usuń

Popularne Posty

Flickr Images